الأربعاء، ٥ مايو ٢٠١٠

تعطل خدمة الدردشة بموقع الفيس بوك


تعطلت اليوم خدمة الدردشة بموقع الفيس بوك للصيانة لوجود ثغرة أمنية وقدمت اعتذار على الموقع 
نصة كالأتى

"Chat is unavailable as we work quickly to fix a bug reported to us. It should return to normal soon. Because of the bug, people could view friends’ chat messages and friend requests for a limited amount of time if they manipulated the “preview my profile” feature in a specific way. We’ve fixed that issue and took down Chat as soon as we became aware of it. We apologize for the inconvenience."

 وهذا أعتذار من ادارة الفيس بوك على عدم توافر خدمة الدردشة إلى حين إصلاحه والانتهاء من الصيانة

الدردشة مازالت معطلة ما يقارب الساعة حتى الان

هناك ٣٩ تعليقًا:

  1. تم تعطيل الدردشه مكتوبه عندى كده

    ردحذف
  2. انا برده مكتوب عندى تم تعطيل الدردشه وحاطة علامة تعجم

    ردحذف
  3. انا عاوز اشغل الدردشة على الفيس بوك عاوز اى احد يشغل الدرداشة هوة اليمال fouad_dg40@yahoo.com الاسم على الفيس هوة محمد شوقى ماحدش ينساة ارجودو

    ردحذف
  4. jihanee@ Hotmail fr

    ردحذف
  5. عاوز اشغل الدردشة على الفس بك السم على الفس بك mohamed_salem201015@yahoo.com

    ردحذف
  6. اريد تشغل دردشة الفيس بوك الميل 123kech @hotmail.fr

    ردحذف
  7. انا مكتوب تم تعطيل الدردشة

    ردحذف
  8. وانا كمان مكتوب تم تعطيل الدردشة ومحطوط علامة تعجب كيف فينا نصلحو ازا سمحت

    ردحذف
  9. انا مكتوب عندي تم تعطيل الدردشة من فضلكم الي يعرف ازاي اصلح الدردشة يقلي من فضلكم

    ردحذف
  10. الدردشه معطله عندي ممكن مساعده

    ردحذف
  11. تم تعطيل الدردشه عندي ممكن حد يساعدني على تشغيله.... majed casber@hotmail.com

    ردحذف
  12. الدردشة معطلة ما من احد يساعدني

    ردحذف
  13. تمتعطيل الدردشة عندي حد يساعدني على تشغيله

    ردحذف
  14. الدردشة عندي معطلة متى يتم تشغيلها

    ردحذف
  15. انا عندي تم تعطيل الدردشه وموجود علامه تعجب

    ردحذف
  16. غير معرف يقول...
    انا عندي تم تعطيل الدردشه وموجود علامه تعجب

    ١٢ أغسطس، ٢٠١١ ٢:١٤ م

    ردحذف
  17. عايز اشغل الدردشه علي امالي
    salma.salma6088@yahoo.com

    ردحذف
  18. ممكن اطلب من الأدارة الفيس بوك طلب صلي على النبي والله انا اعملت الفيس جديد وعري 19 سنة والدردشة عندي عطلانة لو سمحت صلحلي يها

    ردحذف
  19. وانا كمان معطل عندي الو يومين صلو على النبي ورجعوا بليز يعني

    ردحذف
  20. بدي اصلح فيسي مكتب عندي تم تعطيل الدردشةبلز تصلحوا

    ردحذف
  21. عايزة اصلح الدردشة دايما الدردشة 0 كل مافتح

    ردحذف
    الردود
    1. لانه بكونو الاصدقاء مش شابكين

      حذف
  22. بسم الله الرحمن الرحيم الدردشة معطلة من امبارح ارجوكوا عاوز احد يصلحها mohmmedsamy@hotmail.com

    ردحذف
  23. السلام عليكم
    انا غيرت نسخه الكمبيوتر الاصليه وبالتالى النظام كله اتغير فالمهم الدردشه عطلانه لان المفروض تتحدث وانا مش عارفه اعملها ازاى
    ممكن تساعدونى

    ردحذف
  24. انا عاملة فيس بوك جديد ومش عارفة اشغل الدردشة مكتوب عليها تم التعطيل من فضلكم حد يساعدنى

    ردحذف
  25. انا كمان عاملة فبس بوك جديد ومش عارفة اشغل الدردشة مكتوب علىها تم التعطيل اابريد posyl0004ove@yahoo.com الفيس بثينة عبد الرؤوف منفصلكم ساعدونى

    ردحذف
  26. تم تعطيل الدردشة سسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسساعدوني بلييييييييييييييييييييييز

    ردحذف
  27. اخص عليكم

    ردحذف
  28. تم تعطيل الدردشه اعمل ايه

    ردحذف
  29. وبعدين مافيش اى اجابة على ان الدردشة متعطلة ليه

    ردحذف
  30. انا عندى مشكله كبيره اوى عملت فيس بوك قريب وبفتحه بيقول لى حاجه لها علاقه بالامان ورجعت عملت فيس بوك تانى بنفس الاسم بس غيرت حرف وانا بفتحه بيفتح بس الصفه مش موجوده والشات معطل وموجود علامه تعجب عليها وانا مش عرفه اتواصل وانا لسه عمله الفيس من قريب اوى هى الصفه هى موجوده بس مش بتتفتح ياريت حد يرد عليا بسرعه ممكن معلش ياجماعه.وشكرا

    ردحذف
  31. انا عندي مشكله في الدردشة غير متصله

    ردحذف
  32. انا الدردشة عندي معطله ومكتوب علامة تعجب كيف اصلحها ارجو الرد الايميل malkawi.momo@ymail.com

    ردحذف
  33. كيف اصلح الدردش في الفيسبوك

    ردحذف
  34. عندي الدردشة معطلة ومكتوب علامة تعجب من فضلكم ساعوني

    ردحذف
  35. wa ana 3indi dardacha m3atla chi youmin ta2riban

    ردحذف
  36. بسبب تاكيد عنوان البريد الاكتروني تعطلت الدردشة فكيف ااكد عنوان البريد الاكتروني

    ردحذف